Wiadomości

Twitter zezwolił na reklamowanie marihuany

Opublikowany: 16 lutego, 2023 godz. 2:06 pm przez / No Comments

W środę 15 lutego Twitter zezwolił firmom konopnym na reklamowanie marihuany i swoich produktów w Stanach Zjednoczonych, ale z pewnymi ograniczeniami. Wcześniej firma zezwalała tylko na reklamę produktów CBD pochodzących z konopi do stosowania miejscowego.

Czy inne social media pójdą w ślad za Twitterem?

Inne platformy mediów społecznościowych, w tym Facebook, Instagram i TikTok, nadal zakazują reklamowania marihuany, ponieważ pozostaje ona nielegalna na szczeblu federalnym. Dobra wiadomość jest jednak taka, że coraz więcej stanów w Stanach Zjednoczonych zmierza w kierunku zezwolenia na sprzedaż rekreacyjnej marihuany, a 21 już się na ten krok zdecydowało.


SZUKASZ LEKARZA KONOPNEGO?
ZNAJDZIESZ GO NA

anandamed.pl

Kwalifikacja do terapii od 50 zł
E-RECEPTA od 100 zł
Konsultacja od 150 zł


„Ta zmiana świadczy o rosnącej akceptacji konopi indyjskich jako głównej kategorii wellness.” – powiedziała Kate Lynch z Curaleaf, największej firmy zajmującej się konopiami indyjskimi działającej w Stanach Zjednoczonych

Po gwałtownym wzroście sprzedaży we wczesnych stadiach pandemii, amerykański przemysł konopny wykazywał oznaki spowolnienia w obliczu wyzwań regulacyjnych i ekonomicznych, w tym spadających cen i nielegalnego rynku podkradającego klientów.

Twitter zezwolił na reklamowanie marihuany,

Twitter zezwolił na reklamowanie marihuany, ale są pewne ograniczenia

Firma zmieniła swoją politykę, aby umożliwić amerykańskim firmom zajmującym się konopiami indyjskimi reklamowanie się na swojej platformie, ale z licznymi ograniczeniami. Mimo wszystko, dla wielu reklamodawców to przełomowa możliwość dotarcia do swoich odbiorców bez stosowania jakichkolwiek obejść.

Żeby reklamować się na Twitterze, firmy konopne muszą uzyskać wstępną autoryzację Twittera i spełnić wiele wymagań, a są to m.in.:

  • posiadanie licencji
  • kierowanie reklam tylko na obszary, w których obowiązuje licencja na promowanie produktów lub usług online
  • zakaz reklamowania osobom poniżej  21 roku życia
  • przyjęcie pełnej odpowiedzialności prawnej za przestrzeganie obowiązujących praw i przepisów

Oznacza to, że nawet przy tej zmianie zasad Twittera niektóre firmy konopne nie będą mogły korzystać z platformy reklamowej ze względu na przepisy stanowe i ich ograniczenia.


Źródło: reuters.com, politico.com

Sandra Jurkiewicz
Latest posts by Sandra Jurkiewicz (see all)