surowe konopie
Wiedza i Konopie

Surowe konopie w diecie – właściwości i korzyści dla zdrowia

Opublikowany: 27 września, 2022 godz. 11:21 am przez / No Comments

Wykorzystanie surowych konopi szybko zyskuje na popularności. Wprawdzie surowa marihuana nie ma działania psychoaktywnego, ale za to posiada liczne właściwości odżywcze. To główny podwód, dla którego warto stosować surowe konopie w diecie dodając je do koktajli, czy sałatek.

Czym są surowe konopie?

Surowa marihuana jest świeża i ma wyższą koncentrację kannabinoidów. Po zerwaniu z roślin, które już kwitną, surowe liście i pąki są niewysuszone i nie były poddane działaniu temperatury. Konopie, z którymi z reguły mamy do czynienia np. podczas palenia zioła, są zbierane, przycinane i suszone. Jednym słowem przechodzą proces obróbki i muszą zostać poddane działaniu temperatury, dzięki której zachodzą zmiany chemiczne umożliwiające uzyskanie efektu psychoaktywnego.


BEZPŁATNE KONSULTACJE KONOPNE
WPROWADZENIE DO TERAPII

dostępne przez liveczat lub pod nr tel.+ 48 574 942 179

Jakie są korzyści jedzenia surowych konopi?

Konopie zawierają setki korzystnych dla naszego zdrowia związków, w tym kannabinoidy i terpeny. Jak wspomniano, palenie, czy gotowanie marihuany, czyli poddawanie jej działaniu temperatury, zmienia stan chemiczny zawartych w niej związków z form kwasowych (dekarboksylacja). Kiedy spożywamy marihuanę w postaci surowej organizm przekształca kannabinoidy w niezbędne składniki odżywcze. Najczęstsze kwasy kannabinoidowe występujące w surowej marihuanie to THCa i CBDa (po poddaniu działaniu temperatury stają się THC i CBD). Związki te zapewniają skuteczne działanie przeciwzapalne, przeciwbakteryjne i przeciwbólowe.

Surowe konopie mają idealną proporcję kwasów tłuszczowych omega 3 do omega 6, co sprzyja zdrowiu mózgu, zapobiega chorobom neurogeneracyjnym i równoważy prace układu endokannabinoidowego.

Podobnie jak kwasy tłuszczowe, za pomocą diety musimy dostarczać do naszego organizmu niezbędne aminokwasy. Nasiona konopi mają wysoką zawartość aminokwasów, które pomagają w funkcjonowaniu i naprawie komórek.

Jak wiele liściastych warzyw, konopie są bogate w błonnik, który pomaga kontrolować trawienie. Zawierają również mnóstwo składników odżywczych, takich jak żelazo, wapń, witamina C i kwas foliowy. Te witaminy i minerały zapobiegają rakowi i służą jako przeciwutleniacze chroniące organizm.

Nie możemy zapomnieć o terpenach, które także odgrywają dużą rolę odżywczą. W rzeczywistości są w surowej marihuanie jest ich więcej niż w suszonych pąkach, przez co mogą zapewnić wszechstronne działanie terapeutyczne, w zależności od tego, które z nich występują w używanej odmianie.

Jak wykorzystywać surowe konopie w diecie?

WYCIŚNIJ Z NICH SOK

Wyciskanie soku z konopi jest zdecydowanie jedną z najpopularniejszych metod spożywania ich w postaci surowej. Pamiętaj, że świeżość składników ma kluczowe znaczenie. Im są świeższe, tym lepsze.

ZRÓB SAŁATKĘ

Nie zalecamy używania surowej marihuany jako całej bazy sałatkowej, ale rozważ dodanie kilku liści z innymi warzywami i zieleniną, aby uzyskać pyszny i pożywny lunch.

surowe konopie

DODAWAJ DO KOKTAJLI

Połącz surowe konopie z jagodami lub arbuzem, a otrzymasz orzeźwiającą popołudniową przekąskę. Konopie mają gorzkawy posmak zatem połączenie z owocami skutecznie go zamaskuje.

UŻYWAJ JAKO SUBSTYTUT ZIÓŁ

Zapomnij o pietruszce i kolendrze. Zamiast nich użyj konopi! Dodadzą odrobinę smaku, którego potrzebujesz w zupach, płatkach owsianych, a nawet deserach, a dodatkowo korzystnie wpłyną na Twoje zdrowie.

HERBATA KONOPNA

Osusz liście wachlarzowe i wykorzystaj do zrobienia herbaty. To łatwy sposób na cieszenie się zawartymi w konopiach związkami. Herbata konopna jest używana od tysiącleci w leczeniu różnych dolegliwości, od nudności po przewlekły ból.


Źródło: potguide.com

Sandra Jurkiewicz