Wiedza i Konopie

Wartości odżywcze konopi – czy można od nich przytyć?

Opublikowany: 31 października, 2022 godz. 2:24 pm przez / No Comments

Jedzenie jest jedną z rzeczy niezbędnych do przeżycia, chociaż niektórzy czerpią jedzenia znacznie więcej, np. nieopisaną przyjemność. Składniki odżywcze są także potrzebne by zachować zdrowie. A jakie są wartości odżywcze konopi? Czy uważane są za zdrową żywność i czy można od nich przytyć?

Czym są składniki odżywcze?

Substancje odżywcze to związki, których potrzebujemy do prawidłowego funkcjonowania. Nasze ciała mogą wytwarzać pewne składniki odżywcze, ale nie wszystkie lub po prostu za mało. W związku z tym czerpiemy składniki odżywcze z pożywienia.


BEZPŁATNE KONSULTACJE KONOPNE
WPROWADZENIE DO TERAPII

dostępne przez liveczat lub pod nr tel.+ 48 574 942 179

Zgodnie z ogólnie przyjętą klasyfikacją, składniki pokarmowe dzielą się na dwie grupy, makroskładniki i mikroskładniki.

Makroelementy to węglowodany, białka i tłuszcze. Jest jeszcze jeden składnik odżywczy, którego potrzebujemy w większych ilościach. Jest nim woda.

Mikroelementy to witaminy i minerały. Niektóre przykłady witamin to witamina A, B, C, D, E, K, a niektóre niezbędne minerały to jod, sód, potas itp. Potrzebujemy ich w mniejszych ilościach, ale odgrywają istotną rolę. Wspomagają tworzenie enzymów, hormonów i innych substancji, dzięki którym organizm prawidłowo rośnie i funkcjonuje.

Wartości odżywcze marihuany – czy może zaspokoić potrzeby żywieniowe?

Ze względu na wszechobecne zakazy używania marihuany, nie przeprowadzono zbyt wielu badań na temat jej wpływu na ludzki organizm. Właśnie dlatego nadal nie znamy dokładnego rozkładu składników odżywczych w roślinie konopi, ale wiemy wystarczająco dużo, aby nazwać ją superfood. To produkty bogate w niezbędne składniki odżywcze, na przykład szpinak, jarmuż, maliny, jajka, orzechy itp.

Nie ma wątpliwości, że konopie są bardzo odżywcze, a najbardziej ich nasiona. W 100 gramach znajduje się mnóstwo białka – aż 32 gramy. To więcej niż w przypadku mięsa lub jajek, które są głównymi składnikami w grupie produktów białkowych.

Nasiona konopi są kompletnym białkiem, co oznacza, że zawierają wszystkie dziewięć aminokwasów, których nasz organizm nie jest w stanie wytworzyć samodzielnie.

Oprócz dużej ilości białka, 100 gramów nasion konopi zawiera 49 gramów tłuszczu (kolejny makroskładnik odżywczy), 8 gramów węglowodanów i 4 gramy błonnika. Chociaż nie jest to niezbędny składnik odżywczy, błonnik jest naprawdę dobry dla naszego organizmu, ponieważ reguluje poziom cukru we krwi i wspomaga perystaltykę jelit, zapobiegając zaparciom.

Konopie zawierają również mikroelementy: witaminę A, B6, kwas foliowy, niacynę, ryboflawinę, witaminę E, wapń, magnez, fosfor, potas, żelazo, cynk itp.

wartości odżywcze konopi

Czy konopie tuczą? 

Każdego dnia musimy przyjmować odpowiednią ilość kalorii, aby móc normalnie rosnąć, rozwijać się, poruszać, myśleć itp. Jak wiadomo, niektóre rodzaje żywności mają dużo kalorii, ale nie zawierają niezbędnych składników odżywczych i na odwrót.

Jeśli chodzi o kalorie w konopiach, należy unikać spożywania nadmiernej ilości nasion konopi. Dwie łyżki dziennie wystarczą, aby dostarczyć do organizmu drogocenne składniki odżywcze i nie narażać się na ryzyko przybrania na wadze. Dwie łyżki nasion (20 gramów) to około 111 kalorii.

Jeśli chodzi o łodygi i liście to nie trzeba się specjalnie ograniczać, gdyż ilość kalorii w nich zawarta jest znikoma. Jeśli jednak spożywasz marihuanę w pełnych cukru ciasteczkach to oczywiście ilość kalorii będzie znacznie wyższa.

Warto wspomnieć, że niektóre badania sugerują, że używanie konopi obniża poziom insuliny i przyczynia się do mniejszego obwodu talii. Nie jest to ściśle związane z tym, jakie są wartości odżywcze konopi, ale dobrze jest wiedzieć, że marihuana może pomóc w walce z problemami z nadwagą i otyłością.


Źródło: greencamp.com

Sandra Jurkiewicz